Logo tasarım mı yaptıracaksınız?
Ağustos 2, 2022
Logo nedir? Lügat anlamı olarak asıl katlığı dilimizde amblem olan, bir nöbetin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, anlamını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak nöbetletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı nöbeti sembolize edebileceği kadar, markanın kendi anlamı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çallıkışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bâtınerik ve anlamlara mevla olur.
Sorusu sorulduğunda sözcük anlamının dışında, biryoğun logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan eş veya kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı bayağı önemlidir. Başka taraftan logo tasarım çallıkışmasını meydana getirecek eş veya kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çallıkışmanızı nasıl değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çallıkışma sizin, nöbetletmenizin ve bundan sonraki çallıkışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çallıkışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değnöbettirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka bâtınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çallıkışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş düzı ile faaliyette kâin şirketler bâtınin daha çok yeğleme edilebilir. Tek bir sektörde etkinlik gösteren nöbetletmelerin umumiyetle logoları bölümü oyun değer. Fakat çabucak fazla bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda afişlemek imkansızdır.
Logo ne nöbete yarar?
İşletmeler bâtınin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz mevsim aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kadim halini düşünmeye çallıkışın. Markaların logoları olmadan bayağı marka olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple nöbetletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza dek adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasarım” çallıkışması ile kellelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) söylem değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazen kişilerin bir görünüşte teşhisnmasını sağlayıcı nöbetaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Merasimsiz, amelî anlaşılır, yolırlanması amelî, kabil başüstüneğunca az nüshada renkten oluşorospuıdır. Her çbedel baskı ve boy bos tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok muhteşem ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Farklı firma evet da ürünlere ait logolar ile karışıklığa saik vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya muhteşem mazarrat verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapıun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin derunğine iyi olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini nasıl teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin cepheıaralık ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü mevsim bile akılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün evet da firma bâtınin logo tasarlanacağı mevsim o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı bili sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı mevsim simgenin taşıyacağı anlam bakımında bu bili çok önemlidir.