Tilki SEO
Ağustos 28, 2022
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki nosyon. Fakat bu iki nosyon konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışveriş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-ticaret siteleri bağırsakin ciddi olan bu iki nosyon, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki nosyon da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olur, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu ovamızda devir devir birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş altı elan hevesligelgel ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması bağırsakin meydana getirilen çallıkışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer enseışı teamüllemlerinin hepsine denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik değerini artırmaya müteveccih bir çallıkışma olan SEM, alıcı kitlesini imar etmek açısından da oldukça önemlidir. Hassaten SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi yargılama arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çallıkışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çallıkışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe bağırsakin maruz reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları belli başlı anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde geçirmek bağırsakin meydana getirilen çallıkışmalardır. Elkızı, bu karşılaştırmayı beş altı elan hevesligelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki fark; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret karşılığında, SEO’nun ise bağırsakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde kuruluşlabilmesidir. Kısaca SEO bağırsakin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi bağırsakin yeni bir ödeme kuruluşlmaz.
Bunun dışında bir önemli fark da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa süre içerisinde artırabilirsiniz. Bunun aksine SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalkaloriız.
Bu iki sayısal pazarlama nosyonı arasındaki bir öteki önemli fark da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları olduğu bağırsakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çallıkışmalarında bu kalıp farklıdır. SEO çallıkışmaları elan katıksız uygulamaları kapsar ve sitenize elan örgensel bir seyrüsefer dürüstışı sağlar.
Bu iki nosyon, bağırsakerik bakımından da başkalık gösterir. SEO çallıkışmalarındaki bağırsakerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise garaz elan ticari olduğu bağırsakin bağırsakerikler SEO çallıkışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Fakat bu düşünmek değildir ki SEM bağırsakerikleri kalitesizdir. Sadece iki nosyon arasındaki bağırsakerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan esen evet da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına gereğince ikisinden de faydalanılabilir.
Hatmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Tüketici Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi ovamıza geçebilirsiniz.